piątek, 6 marca 2009

'Zapaśnik' premierą marca

Całe szczęście idzie wiosna. Będzie można wyjść gdzieś do lasu, nad jezioro, rozkoszować się zielenią, śpiewem ptaków i świeżym powietrzem. Nie, nie będę w tym miesiącu polecał wypadu do kina. A to dlatego, że po lutowym wysypie filmów godnych uwagi marzec prezentuje się bardzo mizernie. Kilka oscarowych niedobitków, którzy walkę o statuetki przegrali z holly-bolly milionerem. A poza tym nic. Właśnie dlatego lepiej iść na spacer, niż do kina.

Ewentualnie te dwie rozrywki można połączyć i udać się np. na Zapaśnika (premiera: 20.03.2009). Zbyt często się o tym nie mówi, ale to chyba jeden z większych przegranych tegorocznych Oscarów. Miała być na pewno statuetka dla Mickey'a Rourke za tytułową rolę, a tu lipa. Podobnie z nominacjami w ważnych kategoriach, bo poza najlepszą rolą męską i drugoplanową żeńską innych nominacji nie otrzymał. A wróble na ćwierkają, że nie do końca słusznie.

W trochę innej sytuacji jest 'Lektor' (premiera: 13.03.2009). Ten film zgarnął nominacje m.in. za najlepszy film, reżyserię i scenariusz adaptowany, a Oscar powędrował do Kate Winslet. Fabuła, choć toczy się wokół romansu, zdaje się być dość niebanalna. Młody chłopak w czasie wojny zakochuje się w starszej od siebie kobiecie. Ich burzliwy romans zostaje jednak przerwany przez tajemnicze zniknięcie owej niewiasty. Po latach, gdy młodzieniec jest już studentem prawa, spotyka po raz drugi miłość swojego życia. Okazuje się, że jest ona zamieszana w nazistowskie zbrodnie...

Ostatnim po-oscarowym filmem, który wchodzi na ekrany naszych kin jest 'Człowiek na linie - Man on Wire' (premiera: 27.03.2009). Zdaniem Akademii jest to najlepszy dokument mininego roku. Ja jakoś przekonać się do tego gatunku nie mogę, nie mniej jednak być może są wśród Was osoby, które zainteresuje historia faceta, który przeszedł po linie między wieżami World Trade Center.

Warto też pamiętać o Gran Torino (premiera: 27.03.2009). Warto, dlatego iż najprawdopodobniej jest to ostatni występ Clinta Estwooda przed kamerami. Myślę, a w zasadzie mam nadzieję, że nie muszę nikomu przybliżać jego osoby. Nadmienię tylko, że film ten zbiera bardzo pozytywne oceny.

Będzie też coś o Georgu W. Bushu. Oczywiście nie może to byc nic pozytwynego, bo w końcu Bush złym prezydentem był. I wcale mi to nie przeszkadza, że ktoś go krytykuje, ale uważam tworzenie filmu o nim tak szybko, w zasadzie jeszcze w czasie trwania jego kadencji, za żerowanie na chwytliwym temacie. Nie mniej jednak Oliver Stone miał do tego prawo i stąd też na nasze ekrany wchodzi 'W.' (prmeiera: 13.03.2009)

A co jeszcze czeka nas w marcu? Zawiedzeni nie powinni być fani kina grozy - 'Martyrys. Skazani na strach' (premiera: 13.03.2009) i 'Nienarodzony' (premiera: 20.03.2009) to coś, co powinno zjeżyć im włosy na plecach. Ci którzy wolą obrazki przjemniejsze (szczególnie dla oka) powinni pójść na 'Złoty środek' (premiera: 20.03.2009), w którym główną rolę gra Ania Przybylska. Zawsze można też spędzić około dwóch godzin na oglądaniu jak można zmarnować dobry pomysł, robiąc zły film - 'Miasto ślepców' (premiera: 27.03.2009), albo kolejnego końca świata - 'Zapowiedź' (premiera: 27.03.2009). Ja jednak zdecydowanie wolę spacer w wiosenny dzień.

A na zakończenie tradycyjnie zwiastun premiery miesiąca:

7 komentarze:

Anonimowy pisze...

Zapomniałeś o premierach 6 marca ;p a tutaj bardzo ważna premiera: Watchmen / Strażnicy. Byłem wczoraj na przedpremierowym pokazie i naprawdę warto. Świetna ekranizacja komiksu, odważna i wciągająca jak Mroczny rycerz. Naprawdę polecam.

A z filmów o których tutaj piszesz oglądałem:
- Lektor: boska Kate, wciągający film i cala ta historia... ah, podobało mi się bardzo
- W.: takie średnie to było, Brolin dobry, ale nic poza tym


Gran Torino zacząłem, ale nie mogę skończyć, nie idzie mi. A Miasto ślepców leży na dysku i czeka... I czeka.

Anonimowy pisze...

Ja jestem zainteresowana Lektorem, chciałam najpierw przeczytać książkę, a potem obejrzeć film, ale z tego co się zapoznałam z bazą biblioteki, to tej książki nie mają.
Jestem pewna, że obejrze polskie filmy, gdyż niektóre naprawdę wychodzą nieźle, a przynajmniej mi przypadają do gustu. Nie wiem, poatriotyzm do aktorów czy jak?
No i obejrzę Miasto ślepców.
Pozdrawiam

pafffcio pisze...

unnami, nie do końca zapomniałem, a raczej przemilczałem z premedytacją :P Mogłem w sumie wspomnieć o 'Watchmen', ale mnie on zbytnio nie interesuje, bo fanem komisów i ich ekranizacji nie jestem ;) Chociaż im więcej o nim czytam tym bardziej dochodzę do wniosku, że chyba warto było by go obejrzeć.
I cieszę się, że 'Lektor' Ci się podobał, bo ja sobie po tym filmie dość sporo obiecuję :)

ktyra, ja też bym chętnie przeczytał książkę najpierw, ale z moim tempem czytania książek mógłbym nie zdążyć w tym roku tego filmu obejrzeć :P Zresztą to nie mój repertuar jeśli chodzi o książki :/
Co do patriotyzmu, to ja tam nie mam nic przeciwko polskim filmom, ale jednak wolę ich nie oglądać, co by za bardzo na naszych rodaków nie marudzić ;) Wolę na Amerykanów ponarzekać :P

Pozdrawiam

kulka pisze...

A "Kobiety pragną bardziej"? Myślałam, że zamorduję faceta siedzącego koło mnie, który wybuchnął śmiechem, kiedy zdradzona żona rzuciła lustro na podłogę.
Albo jestem jakaś przewrażliwiona, albo to nie była wcale komedia romantyczna. Ale jako film - super.

pafffcio pisze...

Kobiety pragnęły bardziej w zeszłym miesiącu ;) I chyba nawet o tym wspominałem :>

Co do tego pana co obok Ciebie siedział, to niestety takie uroki kina :| Zawsze się jakiś kretyn znajdzie, który potrafi seans zepsuć...

Co do filmu się nie wypowiem, bo niestety nie widziałem :(

Pozdrawiam :*

Anonimowy pisze...

a tam :D a ja czekam najbardziej na Zapowiedź :D co prawda postaram się obejrzeć też Martyrs, czy jak im tam oraz Lektor.
zapraszam do siebie na kolejną, czwartą już odsłonę "Koszmaru z ulicy Wiązów".
filmy-wedlug-agniechy
buziaki ;*

Anonimowy pisze...

zapraszam na ostatnią (jak na razie) odsłonę historii o najbardziej znanym mordercy dzieci.
filmy-wedlug-agniechy
buziaki ;***

Prześlij komentarz

 

Premiera miesiąca:

Premiera miesiąca
Tytuł: 'Wszystko, co kocham'

premiera: 15.01.2010


gatunek: dramat

reżyseria: Jacek Borcuch

scenariusz: Jacek Borcuch

obsada: Olga Frycz, Andrzej Chyra, Mateusz Kościukiewicz, Katarzyna Herman