czwartek, 1 maja 2008

'Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki' premierą maja

Nie powiem, w tym miesiącu miałem dość duży dylemat jeśli chodzi o film, jaki polecać na dany miesiąc. W zasadzie poza dwoma komercyjnymi hitami nie ma niczego, co można by polecić bez ryzyka. Mówiąc o dwóch komercyjnych hitach mam na myśli tytułowego, nowego Indianę Jonesa (premiera 22.05) i nową część Opowieści z Narnii (premiera 30.05). Dlaczego mój wybór padł na tą pierwszą pozycję? Bo po pierwsze jest to powrót na ekrany kin po 19 latach, a po drugie pierwsza część Opowieści z Narnii była moim zdaniem słaba. Stąd też mój wybór jest jaki jest, nie znaczy to jednak, że ja na nowego Indianę czekam, raczej (tym razem) starałem się być obiektywny.

Gdybym miał zaufać swojej intuicji, połączonej z moim gustem z prawej strony mielibyście plakat Sierocińca (premiera 09.05), lub Ruin (premiera 13.06)*. Ten pierwszy film, to hiszpańsko-meksykański horroro-dramat. Może i brzmi trochę egzotycznie, ale jeśli chodzi o hiszpańskie horrory to zachęciła mnie do nich jakiś czas temu 'Delikatna'. Ten drugi to produkcja australijsko-amerykańska, również będąca horrorem, jednak pierwsze zdanie z opisu filmu: 'Grupa przyjaciół wybrała się na wakacje do Meksyku.' w zupełności wystarcza w dzisiejszych czasach, by odstraszyć potencjalnego widza.

A na co jeszcze warto zwrócić uwagę w nadchodzącym miesiącu? Moim zdaniem na jedyne dwa filmy, które do polskich kin wejdą 23 maja, mianowicie na koreańskie Szczęście i czeskiego Niedźwiadka. Jeśli chodzi o naszych południowych sąsiadów, to już nie raz pokazali, że filmy robić umieją i poczucia humoru im nie brakuje, więc zapewne podobnie będzie i tym razem. Znacznie mniej osób wie, że filmy robić umieją też Koreańczycy, a przeczucie mi mówi, że Szczęście jest tego bardzo dobrym przykładem.

Na zakończenie nie pozostaje mi nic innego, jak krótko przedstawić premierę tego miesiąca, a myślę, że najlepszym sposobem będzie pokazanie zwiastuna.



________
* - premiera 'Ruin' jak widać przypada na czerwiec, jednak początkowo na filmweb.pl premiera tego filmu była anonsowana na maj (nadal jest majowa data jeśli spojrzeć na ich ankietę). Czyli prawdopodobnie namieszał coś dystrybutor ;)

1 komentarze:

Anonimowy pisze...

Cześć, masz fajnego bloga! Mam dla ciebie propozycję współpracy związaną z blogowaniem. Podasz do siebie jakieś namiary? Moje to d.cichy@clickad.pl

Prześlij komentarz

 

Premiera miesiąca:

Premiera miesiąca
Tytuł: 'Wszystko, co kocham'

premiera: 15.01.2010


gatunek: dramat

reżyseria: Jacek Borcuch

scenariusz: Jacek Borcuch

obsada: Olga Frycz, Andrzej Chyra, Mateusz Kościukiewicz, Katarzyna Herman