piątek, 19 grudnia 2008

Telewizyjny przewodnik świąteczny

Jak co święta, postanowiłem przebić się przez ramówkę stacji 'pakietu więziennego' (TVP 1, TVP 2, TVP Info, Polsat, TVN), by wyłapać te najbardziej wartościowe filmy, które zostaną nam w święta zaserwowane na deser po wigilijnym karpiu. Dużym zaskoczeniem nie będzie, jeśli powiem, że nie ma się czym zachwycać, a ramówka tych stacji opiera się raczej na pomysłach sprawdzonych, niż na super hitach. Na upartego zawsze się jednak coś znajdzie. Szczególnie miłośnicy animacji nie będą mieli powodów do narzekań. Oto, co ja znalazłem:


Wigilia, 24.12.2008


Siedmiu wspaniałych - 16.45-19.00, TVN - Na początek coś dla koneserów - klasyka westernu. Szkoda tylko, że plus-minus o tej porze przypada większość kolacji wigilijnych.

Kevin sam w Nowym Jorku - 19.30-21.45, Polsat - Święta bez Kevina można porównać do świąt bez śniegu. W zeszłym roku go zabrakło (albo mi gdzieś umknął), ale w tym jest z powrotem. I bardzo dobrze! Oglądać po raz tysięczny nie trzeba, warto wiedzieć że jest. Tak dla spokojnych świąt.

Amelia - 20.00-21.55, TVP Kultura - Dla mnie hit na wigilię. Miałem się ograniczyć do kanałów powszechnie dostępnych, jednak dla Amelki zrobię wyjątek. Na prawdę uroczy film, na święta wręcz idealny. Prawie dwugodzinna kuracja poprawiająca humor która będzie jak znalazł, gdy pod choinką znajdziemy kolejną parę skarpetek, a karpią ością mało się nie udławimy.

Cztery wesela i pogrzeb - 20.00-22.10, TVN - Klasyka gatunku. Przyznaję się bez bicia, że nie widziałem, ale nic straconego. Chociaż to komedia romantyczna, to jeszcze z czasów, gdy ponoć były one znośne.

Notting Hill - 22.10-0.10, TVP 2 - Kolejna komedia romantyczna, znów brytyjska. Tą widziałem i polecam. Miła, śmieszna i lekka. Na wigilijny wieczór jak znalazł.


Boże Narodzenie 25.12.2008


Edward nożycoręki - 14.30-16.25, Polsat - Powrót do czasów dzieciństwa. Wtedy ten film mnie autentycznie czarował. Teraz może być podobnie. Duet Tim Burton - Johnny Depp to niemal gwarantują.

Auta - 14:55-17.00, TVP 1 - Pierwszy dzień świąt to gratka dla miłośników animacji. Zaczyna 'Jedyna', emitując oscarowe Auta. Wydaje mi się dość mocno, że tego wcześniej w publicznej telewizji nie było.


Epoka lodowcowa - 19.30-21.00, Polsat - Za to Epoka była na pewno. I to całkiem niedawno, bo bodajże na Wielkanoc. Ale przygody leniwca Sida i spółki można oglądać cyklicznie. Zawsze śmieszą.

Pada Shrek - 20.00-20.25, TVN - To też już było (całe szczęście nie na Wielkanoc). Przypomnieć sobie można, krótka wizyta u znajomych z bagien nie zaszkodzi, chociaż zdecydowanie lepsze są pełnometrażowe Shreki.

Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka - 20.10-22.45, TVP 1 - Ten dzień należy do Johnnego Deppa. Tym razem porzucił nożyco-ręce na rzecz Czarnej Perły i towarzystwa pięknej Keiry. Zdecydowanie największy hit tych świąt.

Taxi 2 - 22:55-0:30, TVP 2 - Co tu dużo mówić, cykl Taxi jest chyba jedną z bardziej znanych francuskich trylogii (czwartą część przemilczę) ostatnich czasów. Dwójka była jeszcze bardzo dobra, chociaż już zwiastowała powolny upadek serii.


Drugi Dzień Świąt 26.12.2008


Skok przez płot
- 13.00-14.35, TVN - Przyjemna animacja. Może nie rzuca na kolana w żaden sposób, ale wybija się nieznacznie ponad przeciętność.

Charlie i fabryka czekolady
- 16.40-18.35, TVN - Moje odkrycie poprzednich świąt. I znowu z duetem Burton-Depp. Najlepszy film drugiego dnia Bożego Narodzenia.

Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa
- 15.40-18.00, TVP 2 - Na bezrybiu i rak rybą. Daleko mi do zachwytów nad pierwszą Narnią, ale w tym dniu, o tej porze nic lepszego się w ramówce stacji nie znajdzie.

Taxi 3
- 20.10-21.40, TVP 1 - Podobało się Taxi 2? To jedziemy dalej, tym razem po górach. Niestety komfort jazdy już nie jest ten sam co dzień wcześniej. Ale zawsze można się cieszyć towarzystwem Marion Cotillard.


I to by było na tyle, jeśli chodzi o święta. Polecam jednak rzucić okiem na poświąteczną ramówkę TVP Kultura - tam znajdziemy kilka filmów Bergmana, czyli klasyka kina europejskiego.

PS. Z boku pojawiła się informacja, że blog bierze udział w konkursie na bloga roku. Podobnie jak w zeszłym roku nie liczę na wygraną, a bardziej na reklamę. Jednak o dalszych etapach konkursu (w tym o rozpoczęciu głosowania) nie omieszkam poinformować ;)

5 komentarze:

Anonimowy pisze...

ech ja to widzę, że tyle poleci filmów, które muszę obejrzeć, że aż szok i to nie tylko te, które Ty wymieniłeś. Nie wiem czemu w święta zawsze jest tak nawalone filmami, jeszcze w godzinach szczytu wigilijnego. No, ale cóż. Nowa tradycja świąteczna :) jeszcze fajnie byłoby jakby puszczali same filmy o charakterze świątecznym. No, ale pomarzyć to ja sobie mogę ;P

widzę, że także bierzesz udział w konkursie na bloga roku :) powodzenia życzę ;**

u mnie na blogu najnowsza notka- "Moulin Rouge!" (jeszcze nie świąteczna). na świąteczną notkę zapraszam w poniedziałkowy wieczór.
pozdrawiam ;**
filmy-wedlug-agniechy

Anonimowy pisze...

Ubiegłeś mnie tą notką, ale nic straconego, ja też się pokuszę o moje zestawienie filmów na święta ;)

Alfabet filmowy w przygotowaniu ;)

Pozdrawiam serdecznie :)

pafffcio pisze...

Agniecha, fakt, jeszcze było kilka tytułów, które mógłbym tu wymienić, ale nie chciałem się rozdrabniać za bardzo ;) Aczkolwiek co do filmów świątecznych, to ich jak najmniej - nie przepadam jakoś :P Za dużo Mikołajów w dziwnych postaciach ;P
Za życzenia powodzenia dziękuję i wzajemnie :)
Maruda, fajnie że na zabawę z alfabetem się skusiłaś :) I czekam na zestawienie świąteczne, zobaczymy co Ty wybierzesz :)

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Nożycoręki i Charlie- widzę że repertuar nasz nudnych filmów świątecznych powiększył się o 2 Burtonowskie dzieła... Wreszcie, w te święta, z uśmiechem włącze telewizor i obejrzę świetne role Johnnego Deppa. :)
Oby więcej dzieł Tima Burtona w naszych telewizorach.

Anonimowy pisze...

Pominąć flagowe świąteczne filmy jak "Kevina sam w domu" i "Kevina sam w nowym jorku" - niewybaczalne.. :P

Prześlij komentarz

 

Premiera miesiąca:

Premiera miesiąca
Tytuł: 'Wszystko, co kocham'

premiera: 15.01.2010


gatunek: dramat

reżyseria: Jacek Borcuch

scenariusz: Jacek Borcuch

obsada: Olga Frycz, Andrzej Chyra, Mateusz Kościukiewicz, Katarzyna Herman