poniedziałek, 22 grudnia 2008

Wybieramy film, aktora i aktorkę roku 2008!

Pamiętacie zeszłoroczne podsumowanie najlepszych filmów roku? W tym postanowiłem to trochę urozmaicić i zanim ja wybiorę swoją dziesiątkę zapraszam Was do głosowania na najlepszą piątkę! Żeby było jeszcze ciekawiej możecie głosować też na najlepszego aktora i aktorkę. Niestety w kategorii 'aktorka' w tym roku panował w moim przekonaniu nieurodzaj, stąd tylko 4 kandydatki. Głosowanie potrwa do końca roku, wtedy to ogłoszę też swoją listę 10 najlepszych filmów i wyniki ankiety. Liczę na Wasze głosy!

Nominowani:

Aktor:
  • Javier Bardem (To nie jest kraj dla starych ludzi)
  • Daniel Day-Lewis (Aż poleje się krew)
  • Heath Ledger (Mroczny rycerz)
  • James McAvoy (Wanted)
  • Danzel Washington (American Gangster)

Aktorka:
  • Sally Hawkins (Happy-Go-Lucky)
  • Ellen Page (Juno)
  • Manuela Velasco ([Rec])
  • Marta Żmuda-Trzebiatowska (za debiut, urodę, trzecie miejsce w TzG, a jeśli na siłę ma być film, to niech będzie 'Nie kłam kochanie')
Film:
  • American Gangster
  • Mroczny rycerz
  • Sierociniec
  • Wall.E
  • XXY
Ankietę znajdziecie obok ;) Zapraszam do głosowania!

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

jakby nie było to wybór jest trudny. Ja miałam sama zrobić coś podobnego, ale to może za rok, bo póki co mam co innego na głowie hehe :D
pozdrawiam i dziękuję za życzenia ;**

Anonimowy pisze...

Trochę mało tych kandydatur, można było wstawić więcej dobrych filmów. Marta Żmuda-Trzebiatowska ładna jest, ale więcej lepszych aktorek można wybrać.

pafffcio pisze...

Można by, ale stwierdziłem że kandydatów będzie 5 w każdej kategorii. I uważam, że to pomysł dobry, bo co za dużo to nie zdrowo. Kwestią dyskusyjną może być dobór tej piątki, ale to już inna sprawa.
Co do MŻT, to tak jak pisałem w poście ona tam nie jest za grę, a przede wszystkim za debiut. Bo w naszym kraju takiego wejścia do showbiznesu dawno nikt nie miał. Zresztą ja nie widziałem zbyt wielu olśniewających kreacji aktorek w mijającym roku, stąd też dla niej było miejsce.

Prześlij komentarz

 

Premiera miesiąca:

Premiera miesiąca
Tytuł: 'Wszystko, co kocham'

premiera: 15.01.2010


gatunek: dramat

reżyseria: Jacek Borcuch

scenariusz: Jacek Borcuch

obsada: Olga Frycz, Andrzej Chyra, Mateusz Kościukiewicz, Katarzyna Herman